Bonus: Κατέβασε το παρακάτω Content Strategy Guide και χρησιμοποίησε το κάθε φορά που φτιάχνεις ένα νέο άρθρο ή content.

Πως θα φτιάξεις ένα Content Strategy για να κάνεις rank στη Google.

Το blogging έχει πεθάνει. 

Οι εποχές που γράφαμε άρθρα στο blog για τα νέα της επιχείρησής μας μόνο, έχουν τελειώσει. Κανείς δεν τα διαβάζει και κανείς δεν τα ψάχνει.

Ζούμε στον κόσμο του Content Marketing, εκεί που όλες οι προσωπικότητες, marketers αλλά και εταιρείες – μικρές ή μεγάλες – προσπαθούν να κερδίσουν το κοινό τους μέσα από ποιοτικό περιεχόμενο παρέχοντας γνώση με σκοπό να αναπτύξουν τα οργανικά inbound sales τους.

Άλλωστε η σκληρή πώληση σε αγνώστους έχει αποδειχθεί ότι αποτυγχάνει μέρα με τη μέρα.

Οπότε τι καλύτερο να απευθυνθούμε στο κοινό που μας ενδιαφέρει (και ίσως το ενδιαφέρουμε κι εμείς) με δωρεάν, ποιοτική, μελετημένη και στοχευμένη πληροφορία;

i know right GIF by Crystal Starr

Ας μην πάμε μακριά, που θα δίνατε πιο εύκολα το email σας ή ακόμη και τα χρήματά σας;

Σε κάποιον που θα σας πίεζε να αγοράσετε ένα προϊόν ή σε κάποιον που αντιθέτως πρώτα θα σας παρείχε δωρεάν γνώση;

Μάλλον όλοι τείνουμε προς το 2ο.

Έχουμε την τάση να εμπιστευόμαστε άτομα τα οποία μας “δείχνουν τον τρόπο” και τελικά αγοράζουμε από αυτά. Είτε πρόκειται για προϊόν είτε για υπηρεσία.

Άρα, το content, πλέον, παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο inbound marketing.

Και μετά έρχεται το ζήτημα του SEO, όπου θέτονται οι εξής προβληματισμοί:

“Το άρθρο μου δεν κάνει rank”

“Δεν μπορώ να μετρήσω τα αποτελέσματα”

“Δεν έχω αρκετούς οργανικούς αναγνώστες”

Η ίδια η Google πλέον έχει μάθει να “διαβάζει” τα άρθρα μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Πλέον, μπορεί να αναγνωρίσει ολόκληρη την αρχιτεκτονική ενός website, οπότε γιατί να της το κάνουμε δύσκολο;

Μήπως πρέπει κι εμείς να οργανώσουμε καλύτερα το περιεχόμενό μας;

Πώς όμως θα καταφέρουμε να φτιάξουμε μια οργανωμένη και ολοκληρωμένη στρατηγική Content η οποία θα μας αποφέρει νέο κόσμο – νέα leads – στο website μας;

Η απάντηση ποικίλει.

Σήμερα, όμως, θα φτιάξουμε step-by-step ένα content strategy framework ώστε κάθε φορά που αποφασίζουμε να γράψουμε ένα νέο piece of content, αυτό να γίνεται μελετημένα και μεθοδικά.

Σήμερα λοιπόν θα μιλήσουμε για topic clusters.

 

Τί είναι τα Topic Clusters;

Με τον όρο topic clusters, εννοούμε την ομαδοποίηση των blog posts γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα και όχι γύρω από ένα συγκεκριμένο keyword.

Έτσι μας δίνεται η δυνατότητα να προσελκύσουμε traffic χρησιμοποιώντας περισσότερα από 1 keyword για το ίδιο θέμα.

Για παράδειγμα, αναζητώντας τον όρο growth hacking βλέπουμε τα εξής suggestions:

Υπάρχουν αρκετές ακόμη έννοιες (long-tail keywords) οι οποίες σχετίζονται με τον όρο growth hacking. Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα αποτελέσματα οδηγούν σε μεγάλα Growth Hacking Agencies ή digital marketing blogs.

H τεχνική clustering δεν είναι καινούργια. Από μαθηματικούς μέχρι επιστήμονες, ο όρος cluster χρησιμοποιείται για να οριστεί η “ομαδοποίηση”. Ο όρος topic cluster γίνεται ακόμη πιο κατανοητός αν τον δούμε σχηματικά:

εικόνα από CoSchedule

Ουσιαστικά μιλάμε για ομαδοποίηση κοινών θεματικών ενοτήτων.

Για παράδειγμα σε ένα blog γυμναστηρίου θα ακολουθούσαμε την εξής τακτική clustering:

Στο παραπάνω διάγραμμα βλέπουμε ότι γύρω από ένα κυρίως topic “Ασκήσεις Γυμναστικής” που θεωρούμε ως βασικό blog post ή main topic, γίνονται linked σχετικά blog posts τα οποία αποκαλούμε sub topics.

Έτσι, εν προκειμένω, δίνουμε τη δυνατότητα στη Google να καταλάβει ότι γράφουμε σχετικά με το θέμα “ασκήσεις γυμναστικής”.

Χρησιμοποιώντας λοιπόν, στοχευμένα keywords στα sub topics, θα μπορέσουμε να ανεβάσουμε τη θέση μας στις κατατάξεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν κάποιος τα αναζητεί.

Τι σημαίνει όμως στοχευμένα keywords;

Ας κάνουμε Keyword Research!

Σκοπός μας είναι να γράψουμε θέματα για τα οποία ο κόσμος ψάχνει στο Google.

Σίγουρα θα θυμάστε το προηγούμενο post μας με τον απόλυτο οδηγό για Content Marketing στον οποίο αναλύουμε 42 εργαλεία που χρησιμοποιούν οι content marketers.

Χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της πρώτης ενότητας (Ahrefs, Ubersuggest κλπ) μπορούμε πολύ εύκολα να εισάγουμε λέξεις κλειδιά (π.χ. Ασκήσεις TRX) και να δούμε πόση μηνιαία αναζήτηση έχει.

Στο παράδειγμά μας το keyword έχει 170 μηνιαίες αναζητήσεις, όπως φαίνεται παρακάτω:

Τί σημαίνει αυτό πρακτικά;

Κάθε μήνα 170 άτομα (κατά μέσο όρο) αναζητούν ασκήσεις TRX.

Ένα γυμναστήριο το οποίο θα ήθελε να προσελκύσει +170 άτομα στο website του θα πρέπει να γράψει ένα άρθρο με θέμα ασκήσεις TRX. Για να ανέβει και το engagement θα ήταν καλή ιδέα να προσθέσει valuable content όπως how-to videos.

Title idea: Οι 5+1 ασκήσεις TRX που θα σε βοηθήσουν στη γράμμωση!

Πώς θα δημιουργήσετε ένα σωστό πλάνο

Ακούγεται ωραία η ιδέα να δημιουργούμε valuable άρθρα έτσι ώστε να “κερδίζουμε” νέο κοινό.

Σίγουρα όμως δεν πρέπει να γίνει “στην τύχη”.

Ένα σύστημα (framework) καθώς και οργάνωση είναι το κλειδί της επιτυχίας.

Όπως σε κάθε άλλη περίσταση, θα ξεκινήσουμε με brainstorming, θέτοντας κάποια ερωτήματα:

  • Τί θα ήθελε να διαβάσει το κοινό μου;
  • Τί είναι hot αυτή την εποχή;
  • Πώς μπορώ να γράψω κάτι διαφορετικό;
  • Τί είναι σημαντικό για την επιχείρηση ή το industry μου;
  • Τί με ρωτάνε συχνά; Μήπως να απαντήσω σε συχνές ερωτήσεις;

To brainstorming θα βοηθήσει στην αρχή και μόνο! Καταγράφοντας τις ιδέες μας, ξεκινάμε και σημειώνουμε λέξεις κλειδιά (keywords) οι οποίες περιγράφουν το θέμα μας.

Ποιές είναι όμως οι λέξεις κλειδιά που αξίζει να “στοχεύσουμε” και να χρησιμοποιήσουμε στο content μας;

Εδώ ξεκινάει η τεχνική σειρά του research, ερευνώντας τις κατάλληλες  λέξεις κλειδιά χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως:

τα οποία θα μας δείξουν:

  1. πόση μηνιαία αναζήτηση έχουν 
  2. κατα πόσο χρησιμοποιούνται από άλλα websites (ανταγωνισμός)
  3. πολλά ακόμη σημαντικά metrics (Domain Rating, SEO Score κλπ)

Έτσι λοιπόν βρίσκοντας keywords από:

  • Ανταγωνισμό
  • Εργαλεία όπως Ahrefs/SEMRush κ.ά.
  • Brainstorming
  • Σχετικά Blogs
  • Instagram / Facebook Groups / Forums κλπ

συγκεντρώνουμε και καταγράφουμε όλα τα θέματα στα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε λέξεις κλειδιά με μεγάλη μηνιαία αναζήτηση.

? Χρησιμοποιήστε ένα excel ή Google Sheet για να μπορέσετε να οργανώσετε το content σε κατηγορίες και υποκατηγορίες.

Tip: Για μεγαλύτερη ευκολία μπορείτε να κατεβάσετε το Content Strategy Google Sheet, που σας έχουμε ετοιμάσει εδώ:

Στο πρώτο sheet αναλύεται η δομή των κατηγοριών ενώ στα υπόλοιπα sheets αναλύεται η κάθε κατηγορία (master topic) ξεχωριστά. Χρησιμοποιήστε το για τα δικά σας blog posts 🙂

Συμπέρασμα

Το Content Marketing περιλαμβάνει μια μεγάλη ενότητα, το Search Engine Optimization. Δεν αρκεί μόνο να γράφουμε και να μοιραζόμαστε άρθρα & δημοσιεύσεις.

Θα πρέπει τα άρθρα να είναι γραμμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετεί αναγνώστες που ψάχνουν απάντηση σε αυτά. Θα πρέπει με λίγα λόγια να παρέχουμε γνώση και απαντήσεις σε ερωτήματα που ακόμα και οι φίλοι μας ψάχνουν στο διαδίκτυο.

 

Ηθικό Δίδαγμα: όταν μας ρωτάνε αν γράφουμε για ανθρώπους ή για μηχανές αναζήτησης, η απάντηση είναι μία. Για ανθρώπους.

Έχουμε κάτι για σένα...

Θέλεις κι εσύ να μάθεις πως θα χρησιμοποιήσεις το Content Marketing στη στρατηγική σου;

Έλα στο 2ο ανανεωμένο Content Marketing training 39 ωρών που διοργανώνουμε σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.