Ο απόλυτος οδηγός για Content Marketing (+42 εργαλεία)

Αν είσαι blogger ξέρεις ότι δεν μπορείς να κάνεις πολλά χωρίς να χρησιμοποιήσεις σωστά τις βασικές αρχές του content marketing.

Πρέπει να σκεφτείς τίτλο & περιεχόμενο.

Πρέπει να βρείς media (εικόνες, βίντεο, infographics).

Πρέπει να φτιάξεις lead magnets.

Πρέπει να διανείμεις στοχευμένα το περιεχόμενό σου.

Και πολλά ακόμη…

math problem

Για σένα που τα έχεις μπερδεμένα στο κεφάλι σου, φτιάξαμε μια λίστα ενεργειών και εργαλείων για να κάνεις καλό Content Marketing το 2020. Ω ναι, από την αρχή μέχρι να φτάσει στο audience σου.

Το καλύτερο είναι ότι οι στρατηγικές που θα δεις μπορούν να εφαρμοστούν end-to-end παγκοσμίως, οπότε θα έχεις το πλεονέκτημα να δημιουργείς content με international focus.

Step 1: Ψάξε, ψάξε!

(aka Content Research)​

Από πού ξεκινάς;

Το σημείο που κολλάνε οι περισσότεροι, είναι το να ανακαλύψεις το κατάλληλο θέμα. Όταν σπας το κεφάλι σου και διχάζεσαι μεταξύ διαφορετικών ιδεών.

“Θα είναι καλό;”

“Θα αρέσει στον κόσμο;”

“Είναι χρήσιμο αυτό που σκέφτομαι;”

“Θα κάνει rank στη Google;”

“Πως θα οργανώσω τη στρατηγική μου;”

Είναι σίγουρα μερικές από τις ερωτήσεις που έχεις ήδη σκεφτεί αμέτρητες φορές.

Ας δούμε πως κάνουμε έρευνα:

Tools για Idea Generation & Keyword Research

  • Buzzsumo: Εισάγουμε το θέμα μας και βλέπουμε τι σχετικό περιεχόμενο υπάρχει ήδη εκεί έξω και τι Social Engagement έχουν ώστε να πάρουμε ιδέες.
  • Ubersuggest: Η νέα έκδοση του μας επιτρέπει να δούμε αν οι λέξεις-κλειδιά – που θέλουμε να εισάγουμε στο άρθρο μας – έχουν μηνιαία αναζήτηση στη Google. Βέβαια δε σταματάει εκεί καθώς σου “γεννάει” νέες λέξεις-κλειδιά με τα αντίστοιχα δεδομένα μηνιαίων αναζητήσεων.
  • KeywordTool: Ένα εξαιρετικό εργαλείο για να κάνεις keyword research για όλες τις πλατφόρμες.
  • AnswerThePublic: Εξαιρετικό εργαλείο που σου “γεννάει” ιδέες και λέξεις κλειδιά. Το ωραίο feature του είναι ότι σου κάνει visualize τα αποτελέσματα. Δες για παράδειγμα τι αποτελέσματα μας έδωσε για τον όρο “content marketing”:
Answer The Public Examplea
  • Blog Topic Generator: Simple to use εργαλείο που δινοντάς του έστω και 1 λέξη σου “γεννάει” τίτλους.
  • Topic Ideas by TextOptimizer: Παρόμοιο εργαλείο + τη δυνατότητα να ελέγξει το κείμενό σου ώστε να είναι optimized για ranking.
  • Google Trends: Το must-use ώστε να δείς τις “τάσεις” του θέματος που θές να γράψεις σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα για τον όρο content marketing τον τελευταίο χρόνο παρατηρούμε μια σταθερή τάση:
Google Trends Example

Tip: Θέλεις να γράφεις eye-catching τίτλους; Σου έχουμε εδώ μια λίστα με title modifiers. 😉

Πηγές για Idea Generation

Ένας ακόμη έξυπνος τρόπος να ανακαλύψεις ιδέες για Content, είναι να δώσεις λύσεις σε αληθινά προβλήματα χρηστών.

Που μπορείς να βρεις τέτοιο κοινό;

  • Forums: Κάθε μέρα γίνονται εκατονδάδες συζητήσεις για θέματα από κατοικίδια μέχρι γυμναστική και αυτοκίνητα.
  • Facebook Groups: Υπάρχουν τόσα και τόσα Groups για συγκεκριμένα niches όπου επι των πλείστων όλοι κάτι ρωτάνε :P. Κάνε μια λίστα με τα ερωτήματα τους, γράψε σε ένα ωραίο How-To post τις απαντήσεις και είσαι έτοιμος!
  • Online communities όπως σχετικά blogs, Twitter accounts, κ.ά.
  • Reddit:  Δε χρειάζεται να πούμε πολλά, αφού το Reddit αποτελεί και το μεγαλύτερο forum του πλανήτη 😛
  • Quora: Η μεγαλύτερη πλατφόρμα online ερωτήσεων όπου πολλοί το χρησιμοποιούν (ανάμεσα τους και εμείς) όχι μόνο για έμπνευση αλλά και για lead generation. Αυτό τι σημαίνει; Ότι σε κάθε ερώτηση που έχει γίνει δίνουμε τη δική μας απάντηση δίνοντας την ευκαιρία σε άλλους να μας “ξεψαχνίσουν” και να βρουν τη λύση που αναζητούν στο blog μας.
  • Product Reviews: Αν ασχολείσαι με eCommerce σίγουρα θα θέλεις να δημιουργήσεις ένα informational άρθρο το οποίο θα απαντάει σε πραγματικές απορίες χρηστών. Μια έξυπνη λύση είναι να διαβάζεις τα product reviews στο Amazon, να μαζεύεις απορίες των χρηστών και ερωτήσεις και στη συνέχεια – ναι σωστά το μάντεψες – να απαντήσεις στο post σου.

Step 2: Εγένετο Content

(aka Content Production)

Άντε και βρήκες την ιδέα για το επόμενο σου άρθρο. Μετά τι;

Αρχικά θα πρέπει να οργανωθείς με ένα απλό content planning εργαλείο ή ακόμη και spreadsheet.

Οργάνωση & Scheduling

  • Hubspot Templates: Μερικά ακόμη δωρεάν templates από το Hubspot.
  • Trello Template: Για τους λάτρεις του Trello υπάρχει έτοιμο board για το content scheduling σου. Προσωπικά το αγαπάμε ❤️ (Οδηγίες εντός).

Κείμενο – Ξεκίνα να γράφεις…

Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προτιμήσεις εδώ, μπορείς να γράψεις ότι θες, όπου θες και όπως θέλεις. Απο notepad μέχρι advanced content editing platforms η ουσία είναι το περιεχόμενο

Παρ’όλα αυτά σου έχουμε μια λίστα με tools που χρησιμοποιούμε:

  • Hemingway: Έξυπνο και διαδραστικό αφού σου υπογραμμίζει προτάσεις ανάλογα με το αν πλατιάζεις, αν έχεις λάθος και πολλά ακόμη. Τέλος σου δίνει και readability score.
  • Google Docs: Ίσως ο καλύτερος μας φίλος όταν γράφουμε κείμενο από το 0. Παλιό καλό και αναντικατάστατο Word/Google Doc.
  • Evernote: Ένα advanced software για να κρατάτε notes, κείμενα και να τα οργανώνετε πιο εύκολα. Παρέχει αρκετές ευκολίες και συγχρονίζεται σε όλες τις συσκευές σου.
  • Grammarly: H No1 online πλατφόρμα για να ελέγχεις το κείμενο σου ώς προς τη γραμματική και το συντακτικό κυρίως.

Image Production – Δεν έχεις εικόνες ή γραφικά;

  • Canva: Με το Canva μας ενώνει μια σχέση μόνο αγάπης καθώς μας δίνει τη δυνατότητα να φτιάξουμε γραφιστικά είτε για Facebook ads, είτε για Events, Cover, Twitter… βασικά τα πάντα. Έτοιμα elementsbackgroundsγραμματοσειρές και πολλά ακόμη. Δωρεάν.
  • PiktoChart: Ένα πολύ ενδιαφέρον tool για να φτιάχνεις τα δικά σου infographics.

Photo Buckets

  • Giphy: Το μεγαλύτερο online GIF bucket ever. Τα GIFs ανεβάζουν αρκετά το engagement και το ενδιαφέρον του αναγνώστη σου. Keep that in mind.
  • Pexels: Δωρεάν stock photos.
  • Unsplash: Είπαμε σ’ αρέσουν οι free stock photos;
  • Stocksnap: Εντάξει και σε ποιον δεν αρέσουν;
  • Splitshire: Σε εμάς πάντως μας αρέσει το δωρεάν 😛
  • Pixabay: Γι’ αυτό και στα δίνουμε.
  • Shutterstock: Ε μη τα θές και όλα τσάμπα!

HOT Tip: Image Compression & Optimization

Πολλοί κάνουν το λάθος να ανεβάζουν τις φωτό στο site τους σε μεγάλο μέγεθος (όπως την κατέβασαν).

Κάθε high-resolution photo έχει μέγεθος περίπου 4MB. Αν ανεβάσεις 3-4 στο blog post σου αυτό θα στοιχίσει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ στην ταχύτητα φόρτωσης.

Οπότε για εσάς που ανεβάζετε φώτο συχνά στο website σας μην ξεχάσετε αυτό το βήμα!

Μερικά χρήσιμα WordPress Plugins για να συμπιέσετε τις εικόνες χωρίς να χάσετε σε ποιότητα είναι τα παρακάτω:

Ενώ μερικά online tools είναι αυτά:

Τέλος, ένα χρήσιμο Mac app είναι το:

 

Έχουμε κάτι για σένα…

Εάν θες να πάς το content σου στο επόμενο επίπεδο, έχουμε φτιάξει ένα ολοκληρωμένο μάθημα 33 ωρών για Content Marketing.

Step 3: Creation [20%] vs Distribution [80%]

(aka Content Distribution)

Νομίζεις πως όλα τελειώσαν εδω;

Το έδειξες σε φίλους και γονείς και ενέκριναν; Ήρθε η ώρα να δείξουμε το φρέσκο & νεογέννητο piece of content σου στο κοινό σου!

Αλλά πριν ξεκινήσεις πρέπει να κάνουμε τα εξής:

Implement Links Analytics – Για να δούμε όλα τα χρήσιμα insights αφού μοιραστούμε το link μας.

Αυτό θα το κάνεις με 2 τρόπους:

  • Bitly: URL shortening που μαζί με analytics για να δείς πόσα clicks είχε το link.
  • UTM Tagging: Παράμετροι που χρησιμοποιούμε στο URL ώστε να βλέπουμε στο Google Analytics όλα τα επιπλέον στατιστικά που χρειαζόμαστε. Αυτό θα το καταφέρεις με 2 τρόπους, έναν εύκολο κι ένα “χειροκίνητο”.
  1. Hipstalink: Κατοχυρώνεις το website σου και σου φτιάχνει αυτόματα shortened + UTM’d link.
  2. UTM Tagging: ένα Google Sheet template που φτιάξαμε για εσένα.

Και αφού ετοιμάσουμε τα links μας, σειρά έχει το Distribution. Που και πώς θα διανέμουμε το περιεχόμενο;

Στα Social Media μας!

Πως; Με posts βέβαια!

Για πιο εύκολο και γρήγορο distribution, σου έχουμε συγκεντρώσει μια σειρά από εργαλεία που χρησιμοποιούμε, και μπορείς να χρησιμοποιήσεις και εσύ:

  • Buffer: Το αγαπημένο μας και Νο1 παγκοσμίως social media scheduling app. Με 1 κλικ το κάνεις share σε όλους τους λογαριασμούς σου.
  • Hootsuite: Παρόμοιο με το Buffer, και αυτό εύκολο στη χρήση.
  • AdEspresso: Για σένα που θές να προμοτάρεις επί πληρωμή το Facebook post μέσα από το Page σου και σε μπερδεύει ο Ad Manager του Facebook χρησιμοποίησε το AdEspresso για να σου κάνει τη ζωή πιο εύκολη. Μπορείς να βρεις ad examples εδώ

Στην email list μας ή κανοντας outreach!

Χρησιμοποίησε τα ακόλουθα email marketing platforms για να στείλεις γρήγορα και εύκολα τα emails σου:

  • Mailchimp: Το αγαπημένο μας email automation platform! Μπορείς, εκτός από το να στείλεις email στην email list σου, να στήσεις automations, να φτιάξεις groups & segments να συνδέσεις το blog/ecommerce site σου, να στείλεις newsletters και πολλά άλλα. Δωρεάν μέχρι 2000 παραλήπτες.
  • Mailshake: Το καλύτερο εργαλείο για outreach! Συνδέεις τον email λογαριασμό σου και στέλνεις προσωποποιημένα emails απλά και γρήγορα.
  • Yet Another Mail Merge: Λίγο πιο dirty work από το Mailshake αλλά είναι δωρεάν Google Sheet addon!
  • ActiveCampaign: Παρόμοιο με το Mailchimp, αλλά λίγο πιο δυνατό για Marketing Automation. 🙂
  • Pardot: Η λύση του Salesforce για ένα αρκετά εξειδικευμένο πρόγραμμα email automation. Ενδείκνυται κυρίως για μεγάλες επιχειρήσεις.

Tip: Θες να γράφεις subject lines που πείθουν ώστε να αυξήσεις το open rate σου; Δες κάποια guidelines από την Persado, και τσέκαρε εδώ μερικά από τα top email templates.

Reverse Engineering

Εκεί απ’ όπου ξεκίνησες! (βλ. Sources για Idea Generation)

  1. Στα Facebook Groups
  2. Σε forums & online κοινότητες
  3. Στο Reddit & Quora.

O κόσμος που κάνει engage online, θα εκτιμήσει πολύ το περιεχόμενο σου εάν δημιουργείς ποιοτικά posts, παρέχεις αξία και δίνεις λύσεις σε προβλήματα.

“Χτίσε” το online brand σου παρέχοντας value με συνεχή updates.

Last Tip: Φτιάξε ebook με το Designrr.io

Θέλεις κι εσύ να μάθεις πώς να χρησιμοποιείς το Content Marketing στη στρατηγική σου;

Έλα στο πιο ολοκληρωμένο Content Marketing training 33 ωρών που διοργανώνουμε σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.

Πρόγραμμα Μαΐου 2020

Κατέβασε το αναλυτικό πρόγραμμα

Δες τι θα μάθεις σε 39 ώρες

Δεν είσαι έτοιμος ακόμα;

Άφησε το email σου για να λάβεις reminder πριν αυξηθεί το κόστος συμμετοχής. ;)